.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش يک نماينده به شکستن سکوت ميرحسين پس از 20 سال

به دنبال انتشار مصاحبه ميرحسين موسوي پس از دو دهه سکوت٬ ارزيابي و تحليل گفته‌هاي ايشان مورد توجه رسانه‌ها و افراد و گروه‌هاي سياسي قرار گرفته است.

در همين زمينه٬ محمد کرمي راد٬ نماينده مردم کرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي و منشي اول کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت‌وگو با «تابناک»٬ با استقبال از اين اقدام نخست‌وزير دوران دفاع مقدس٬ به زواياي خاصي از سخنان ايشان اشاره کرد.

کرمي راد به خبرنگار «تابناک» گفت: دغدغه همه منتقدان و حتي دوستان مهندس موسوي٬ همواره رويکردها ، نگاه و سياست هاي اقتصادي وي بوده است؛ هرچند او بيشك در توزيع بهينه ثروت٬ مديريت بسيار خوبي داشته ،ولي در سخنانش نسبت به چگونگي بسيج مردمي در توليد و استفاده از انگيزه جهادي براي رونق بخشيدن به توليد در بخش خصوصي در زمان جنگ اشاره‌اي نکرده اند، در واقع هدايت حمايت هاي مردمي به سمت توليد بيشتر و كمك به رونق اقتصادي كشور همواره در بحران ها زمينه هاي بيشتري مي يابد.

اين نماينده مجلس افزود: دليل چنين پرسشي اين است که معمولا بيشتر کشورهاي توسعه‌يافته پس از جنگ، مانند آلمان٬ ايتاليا و ژاپن٬ توسعه چشمگيرشان را مديون دو محور مهم بوده اند؛ نخست:‌ ورود هدفمند دولت در بحث اقتصاد و دوم _كه اهميت بسياري نيز دارد _ استفاده از شور مردمي و بسيج آن به سمت توليد بيشتر و ارتقاي اقتصاد كشور.

کرمي راد بر اين باور است که هميشه براي ورود بخش خصوصي و مردم به عرصه اقتصاد٬ مي‌توان دو انگيزه برشمرد؛ يکي سودآوري و به دست آوردن درآمد بيشتر و ديگري٬ انگيزه‌هاي ملي و كمك به رشد اقتصادي کشور؛ اما چنين به نظر مي‌رسد كه رونق اقتصاد بخش خصوصي و افزايش توليد آن بخش، قبلا در اولويت دستور کار دولت مهندس موسوي نبوده است.

ناظر مجلس در هيأت واگذاري اصل 44 در ادامه با تمجيد از خدمات ارزنده ميرحسين موسوي در مديريت دوران جنگ و نگرش ارزشي وي به عرصه سياست بر اين اعتقاد است که عموم مردم ما٬ به ويژه نسل اول و دوم انقلاب٬ اعم از اصلاح‌طلب يا اصولگرا٬ تصوير مثبتي از ميرحسين موسوي در ذهنشان دارند٬ اما پرسش اساسي که اکنون از وي دارند اين است که چرا در نخستين گفت‌وگو پس از دوران سکوتشان درباره وضعيت کنوني جامعه و اين‌که براي آينده چه طرح و برنامه مشخصي دارند٬ سخني نگفته‌اند؟

کرمي راد در پايان سخنان خود نيز گفت: افزون بر آن، آقاي موسوي خوب بود موضع وبرنامه هاي خود را در قبال سياست‌هاي جديد اقتصادي کشور ٬ اصل 44 و سند چشم‌انداز بيست ساله نظام _ با عنايت به اين‌که خودشان عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام هستند_ اظهار مي داشتند.

وي در پايان ضمن استقبال از اين‌که مهندس موسوي پس از سال‌ها قفل سکوت را شکسته و وارد گفت‌وگو و بيان ديدگاه‌هايش شده٬ اظهار داشت: خوب است در سخنان بعدي به پرسش‌هاي بالا نيز پاسخ دهند و قطعا پاسخ به اين پرسش‌ها٬ مهمترين خدمتي است که مهندس موسوي به تمام علاقمندان خود خواهد کرد./تابناک


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.061 seconds.